Het leven als reis: Een Odyssee op aarde
ISVW Dodeweg 8, LeusdenProgrammaLevensfilosofie gaat over het avontuur van het geleefde leven. Deze filosofie blijft dicht bij de ervaring en de vragen die
ProgrammaLevensfilosofie gaat over het avontuur van het geleefde leven. Deze filosofie blijft dicht bij de ervaring en de vragen die
Arendts Het leven van de geestDenken, willen en oordelen, tevens de titels van de drie delen van de trilogie Het
Let op: je kunt je tot uiterlijk 16:30 uur aanmelden op 27 mei.De Lets-Amerikaanse Judith Shklar was een belangrijk politiek
Een avond vol vragen over wat filosofie voor onze samenleving zou kunnen betekenen.De ISVW Podcast beleeft z’n 100e editie. Dat
Hoe moet een schrijver zich verhouden tot de politiek en de grote maatschappelijke vraagstukken van haar tijd? In het net
Een bekende Chinese zegswijze luidt: ‘Er zijn tienduizend poorten!’ Deze op het eerste gezicht misschien raadselachtige uitdrukking betekent zoveel als:
Op zondag 9 juni zal filosoof Hans Achterhuis op Landgoed ISVW te Leusden het vernieuwde Filosofenpad feestelijk openen. Het Filosofenpad
Jaloezie is een morele emotie. Maar wat betekent het? Waarom vinden we het zo’n lelijke emotie en schamen we ons
In het net verschenen De toekomst van werk betoogt filosoof Lisa Herzog dat ons werk veel te belangrijk is om het door
Programma We leven in een tijd die veel vragen oproept. Vragen over de wereld waarin we leven, die zich weerspiegelen
ProgrammaLevensfilosofie gaat over het avontuur van het geleefde leven. Deze filosofie blijft dicht bij de ervaring en de vragen die
Arendts Het leven van de geestDenken, willen en oordelen, tevens de titels van de drie delen van de trilogie Het
Over existentie, metafysica, techniek en poëzie
Leer leven met de handrem eraf
Nadenken over samenleven
Een bekende Chinese zegswijze luidt: ‘Er zijn tienduizend poorten!’
De crisis in de theoretische natuurkunde
Wat is de rol van emoties in politiek en ethiek?
De Beauvoirs betekenis voor de filosofie en het feminisme
Welke ideeën zijn we uit het oog verloren?
Van doemdenken naar doendenken